Cultura 24 zendt tijdens Boekenweek Woordenstroom uit

Cultura 24, het digitale broertje van de NTR zendt tijdens de Boekenweek de documentaire Woordenstroom uit. In 2009 maakte Stichting Beeldlijn deze film over de vaarweg Lemmer- Delfzijl. Langs de vaarroute maakten beeldende kunstenaars en dichters zo’n twaalf taal – en beeld kunstwerken. In de documentaire komt ook nog de onlangs overleden romancier/ dichter Gerrit […]

Cultura 24, het digitale broertje van de NTR zendt tijdens de Boekenweek de documentaire Woordenstroom uit. In 2009 maakte Stichting Beeldlijn deze film over de vaarweg Lemmer- Delfzijl. Langs de vaarroute maakten beeldende kunstenaars en dichters zo’n twaalf taal – en beeld kunstwerken. In de documentaire komt ook nog de onlangs overleden romancier/ dichter Gerrit Krol aan het woord. De kunstenaars vertellen in de documentaire hun verhaal over deze kunst en de samenwerking in het Friese en Groningse landschap.