Beeldlijn films winnaar beste Groninger film 2014

Tijdens de uitreiking van de beste Groninger film 2014 won Stichting Beeldlijn in de categorie beste documentaire en in de categorie korte film met respectievelijk Het is nooit stil en met N34, landschap in beweging. De regisseurs Jasper Huizinga & Lotte Veltman en Alex Pitsra ontvingen een beeldje en een mooi juryrapport. In de categorie […]

Tijdens de uitreiking van de beste Groninger film 2014 won Stichting Beeldlijn in de categorie beste documentaire en in de categorie korte film met respectievelijk Het is nooit stil en met N34, landschap in beweging. De regisseurs Jasper Huizinga & Lotte Veltman en Alex Pitsra ontvingen een beeldje en een mooi juryrapport. In de categorie beste speelfilm won Nena van regisseuse Saskia Diesing. De jury was vol lof over Stichting Beeldlijn als aanjager van documentaire films. Er waren 75 inzendingen met een shortlist van elf genomineerden. Ook de Beeldlijn film Jonge Dichters van het Noorden was genomineerd in de categorie beste documentaires 2014. Volgens het juryrapport komen er steeds meer kwaliteitsfilms uit het Noorden die ook landelijk de aandacht trekken.