De Filmclub

Eens per maand op maandagavond is de Grand Theatre even het clubhuis voor filmmakers.

De Filmclub is een initiatief van René Duursma en Roxane Schreiber en wordt ondersteund door Grand Theatre. Van componist en geluidsman tot animator en regisseur, iedereen die werkt in de filmscene is welkom. Elke avond heeft een thema, interview of workshop, maar het voornaamste is elkaar spreken, plannen uitwisselen, en borrelen.

Maandag 14 januari
Gaat De Filmclub in gesprek met de genomineerden Beste Groninger Film 2018

Deze avond pakken zij het ietsje groter uit. Zij gaan namelijk in gesprek met de genomineerden van de Beste Groninger Film 2018. In vijf categorieën: fictiefilm, non-fictiefilm, videoclip, opdrachtfilm en de OOG TV- aanmoedigingsprijs. In elke categorie worden drie filmmakers genomineerd.

Maar wie zijn deze filmmakers eigenlijk? Waarom maken ze films juist binnen deze categorie? Wat doen ze nog meer? En hoe kijken ze zelf tegen de Groninger filmcultuur aan? Wat voor film hebben ze gemaakt? Per categorie maken we nader kennis met de filmmakers, aan de hand van fragmenten uit hun film.

Vijf jaar geleden werd de Beste Groninger Film-competitie door Groninger Forum en Groninger Archieven in het leven geroepen om de grote productiviteit op filmgebied in de provincie een podium te geven.

Voor de komende maanden staat op de agenda van De Filmclub

• 11 februari
    Stand van zaken en mogelijkheden Groninger filmcultuur
  • 11 maart