Werk van Ruloff Manuputty te zien in Appingedam

In De Noordelijke Kunsthof en Kés Art in Appingedam is onlangs een bijzondere expositie van start gegaan onder de titel Van twee culturen. De expositie toont werk van vier Molukse kunstenaars die in Groningen woon( den) en werk(t)en. Het gaat om Henk Mual, Ririmasse, Dari en Ruloff Manuputty. Van de laatste maakte Stichting Beeldlijn een portret: […]

In De Noordelijke Kunsthof en Kés Art in Appingedam is onlangs een bijzondere expositie van start gegaan onder de titel Van twee culturen. De expositie toont werk van vier Molukse kunstenaars die in Groningen woon( den) en werk(t)en. Het gaat om Henk Mual, Ririmasse, Dari en Ruloff Manuputty. Van de laatste maakte Stichting Beeldlijn een portret: Ervaringen van een witte vogel verscheen in 1989, onder regie van Buddy Hermans. Manuputty vertelt in deze film  over zijn leven en werk, zijn schilder- en tekenopleiding in Amsterdam en Bazel en over zijn stijl van schilderen. Manuputty was jarenlang directeur en docent aan de Vredeman de Vries Acedemie in  Leeuwarden.