M.R. – Het universum van kunstschilder Matthijs Röling

Filmmakers Marrit Koopmans en Walker Pachler volgen kunstschilder Matthijs Röling in zijn dagelijks leven.

Een film van Marrit Koopmans en Walker Pachler

Première op 13 mei 2018

Een film van Marrit Koopmans en Walker Pachler

Regisseur – Marrit Koopmans en Walker Pachler
Producent – Marrit Koopmans
Camera – Walker Pachler
Montage – Walker Pachler
Productie – Stichting Beeldlijn / coproducent: Stichting DITISOPRECHT
Copyright – DITISOPRECHT
Jaar 2018
Financiering – Beringer Hazewinkel, GGC Bolhuisfonds, Hartenfonds, Kunstraad Groningen, Provincie Groningen, Stichting Beeldlijn, Stichting het Roode of Burgerweeshuis, Stichting H.S. Kamminga Fonds, Stichting Klaas Dijkstra Fonds, Stichting Niemeijer Fonds
Lengte  – 50 MIN
Taal – Nederlands
Première – 13 mei in première in het Groninger Forum.
Omroep/distributie – AVRO (Close-up)

In de Close Up documentaire ‘M.R. – Het universum van kunstschilder Matthijs Röling’ volgen de makers, Marrit Koopmans en Walker Pachler, Matthijs Röling in zijn dagelijks leven. Röling schildert al jaren niet meer. Het landgoed dat hij in het noorden van het land bewoont, transformeerde hij de afgelopen decennia tot een geheel eigen universum. Vaak werden zijn woning én de tuin gebruikt als decor in zijn schilderijen. Terwijl de seizoenen verstrijken blikt Matthijs terug op een leven lang schilderen en tekenen.

bron: www.avrotros.nl