Waddenfilms in Pieterburen

Op 17 september organiseert Filmvereniging Groningen in samenwerking met Stichting Beeldlijn een middag- en avondprogramma met diverse Waddenfilms. Zo is er de animatiefilm ‘Soep‘ over vervuiling van de zeeën, de film ‘Wad’ van Ruben Smit, het sprookjesachtige ‘Waddenzeevolk‘ van Koos Buist en ‘De laatste dag‘ met Marcel Hensema van Sander Blom. De films zijn gratis […]

Op 17 september organiseert Filmvereniging Groningen in samenwerking met Stichting Beeldlijn een middag- en avondprogramma met diverse Waddenfilms. Zo is er de animatiefilm ‘Soep‘ over vervuiling van de zeeën, de film ‘Wad’ van Ruben Smit, het sprookjesachtige ‘Waddenzeevolk‘ van Koos Buist en ‘De laatste dag‘ met Marcel Hensema van Sander Blom. De films zijn gratis toegankelijk voor het publiek!

Pieterburen ligt vlak achter de dijk, en is dan ook de uitgelezen plek voor deze filmvertoningen over het wad. Deze filmdag is onderdeel van de Landschapstriënnale. Gedurende de zomermaanden worden er tal van evenementen georganiseerd om bezoekers onder te dompelen in de pracht van het Waddengebied. Van kunsttentoonstellingen en fotowedstrijden tot natuurexcursies en lezingen, er is voor ieder wat wils.

De films zijn te zien in het dorpshuis van Pieterburen, Hoofdstraat 105, 9968 AC Pieterburen.

Het complete programma: