Oud notaris Lambeck schenkt Stichting Beeldlijn een donatie.

Oud notaris en kunstliefhebber Jim.J. Lambeck uit Oosterwijtwerd schenkt vijfduizend euro aan Stichting Beeldlijn voor de ontwikkeling van een voorgenomen documentaire over galeriehouder Albert Waalkens uit Finsterwolde. De oud hereboer krijgt in 2015 een overzichtstentoonstelling in het Groninger Museum over zijn leven en werk.  Stichting Beeldlijn bereidt een film voor over het leven en werk van […]

Oud notaris en kunstliefhebber Jim.J. Lambeck uit Oosterwijtwerd schenkt vijfduizend euro aan Stichting Beeldlijn voor de ontwikkeling van een voorgenomen documentaire over galeriehouder Albert Waalkens uit Finsterwolde. De oud hereboer krijgt in 2015 een overzichtstentoonstelling in het Groninger Museum over zijn leven en werk.  Stichting Beeldlijn bereidt een film voor over het leven en werk van boer Waalkens onder regie van Buddy Hermans. “Wij zijn zeer verheugd dat Jim Lambeck ons wil ondersteunen”, aldus Hermans. De inwoner van Oosterwijtwerd verzamelt al sinds jaar en dag kunst van prominente noordelijke kunstenaars zoals van Henri de Wolf  ( honderdtwintig werken), Johan Dijkstra, Ruurd Elzer, Koos van Bruggen, Els Amman en Marten Klompien. Tevens is hij een groot bewonderaar van het werk van wijlen zijn vriend Ede Staal. Stichting Beeldlijn werft nog meer fondsen om deze film mogelijk te maken.