Kunsthistorica Ank Leeuw Marcar overleden

De kunsthistorica Ank Leeuw Marcar is plotseling overleden in Indonesie. Zij werkte regelmatig mee de documentaires van Stichting Beeldlijn in de periode 1988-1998. Ank deed veel research, documentatie en schreef kunsthistorische teksten voor de films. Zo werkte zij  ondermeer mee aan de documentaire over Henri de Wolf. Ank Leeuw Marcar studeerde kunstgeschiedenis aan de RUG, […]

De kunsthistorica Ank Leeuw Marcar is plotseling overleden in Indonesie. Zij werkte regelmatig mee de documentaires van Stichting Beeldlijn in de periode 1988-1998. Ank deed veel research, documentatie en schreef kunsthistorische teksten voor de films. Zo werkte zij  ondermeer mee aan de documentaire over Henri de Wolf. Ank Leeuw Marcar studeerde kunstgeschiedenis aan de RUG, werkte bij het Stedelijk Museum in Amsterdam, bij het Boijmans van Beuningen Museum in Rotterdam en de laatste jaren bij diverse musea in Delft. Op vakantie in de buurt van Borneo werd zij onwel en stierf in het ziekenhuis aan een infectie. Stichting Beeldlijn verliest in haar een gedreven persoonlijkheid met grote kennis van zaken. Onze deelneming gaat uit naar haar familie.