Noordelijke architecten

Stichting Beeldlijn bereidt een serie voor over noordelijke architecten. De eerste aflevering wordt in april opgeleverd en gaat over de architect Jurjen van der Meer van architectenbureau De Zwarte Hond.

Van der Meer spiegelt zich aan de oude meester Gerrit Nijhuis (1860- 1940) die vele herenhuizen en villa’s in Groningen bouwde, zowel in de stad als op het Hogeland. De serie gaat gepaard met tentoonstellingen in het voormalig gebouw van de Rijks Luchtvaart School in Eelde. In april is werk en leven van Nijhuis te zien. De tweede aflevering gaat over de architect Egbert Reitsma door de ogen van de architect Paul van Bussel. In het najaar presenteert Stichting Beeldlijn de architect Oeds de Leeuw Wieland door de ogen van eigentijdse architect Rob Hendriks. De vierde aflevering gaat over serie bouw en komt in het voorjaar van 2018.