Concert Ammerlaan band 2.0 in brouwerij Martinus.

Zondag 23 september | Brouwerij Martinus|Kostergang 32-34 | Groningen | Aanvang 15,30 uur | Entree €10

Na de opera Ontstaan in grote nood, die in kleinere bezetting onlangs een reprise kende in Grand Theatre, is er zondag 23 september opnieuw muziek van Gerard Ammerlaan te beluisteren. De Groningse bassist, componist en workshopleider, die 7 jaar geleden overleed, wordt dit jaar geëerd met een documentaire Common Senses, die 8 november in première zal gaan tijdens het Noordelijk Filmfestival in Leeuwarden. In het kader hiervan is de Ammerlaan band 2.0 geformeerd, die bestaat uit oud-bandleden: Frans Vermeerssen (tenorsax), Bert Kleijn (drums), Dick Rusticus (gitaar), aangevuld met Jan Ruerd Oosterhaven die Ammerlaan vervangt op bas.

Nummers die gespeeld worden komen van de LP Time Spenders (Gerard Ammerlaan Quartet, 1988) en van de cd Senuta (Ammerlaans band, 2007). Van het concert worden filmopnames gemaakt voor de documentaire.