Première Common Senses tijdens de Noordelijk Film Festival

Tijdens het Noordelijk Film Festival besteden wij aandacht aan het 30-jarig jubileum van Stichting Beeldlijn.

Een gebeurtenis die wij niet onopgemerkt voorbij willen laten gaan! We vieren dit jubileum tijdens het Noordelijk Film Festival in Leeuwarden. Dan zal de Beeldlijn documentaire Common Senses van Frits Boersma in première gaan.

Common Senses

De film volgt het Haydn Jeugd Strijkorkest bij het instuderen en uitvoeren van het gelijknamige werk van de Groningse componist Gerard Ammerlaan. De maker vertelt hierdoor niet alleen een boeiend verhaal over hoe deze jonge musici zich de compositie van Ammerlaan eigen maken, maar schetst tegelijk ook een indringend portret van een uniek en soms wat tegendraads componist.

Regie: Frits Boersma | Nederland | 2018 | 55 minuten

Paneldiscussie: Documentaire in Nederland: springlevend!

Dertig jaar Beeldlijn. In die tijd is er veel veranderd in de wereld van de documentaires. Daarom laten we de film volgen door een paneldiscussie met als titel: Documentaire in Nederland: springlevend! Susan Aasman (hoofddocent Media Studies van de RUG) is discussieleider. In het panel zitten Hans Beerekamp, (ex-tv-recensent) en de makers Aafke Beernink, Saskia Jeulink, Lejo Siepe en Froukje van Wengerden.

Leeuwarden, Stadsschouwburg De Harmonie, de Accentzaal | donderdag 8 november | 16:30 – 18.45 uur | prijs € 6,50

Kaarten verkoop via: http://noordelijkfilmfestival.nl/films/common-senses/