DVD ZOMER AANBIEDINGEN

t/m 30 september 2019 zijn de hieronder te vinden dvd's afgeprijsd * van € 15,00 naar € 5,00

( *zolang de voorraad strekt )

Abe Kuipers

Abe Kuipers (1918) blikt terug op zijn leven en werk.

Henri de Wolf | Wolf is de naam

Portret van de legendarische Groninger uit Azië: Henri de Wolf (1938-1986). De documentaire geeft een mooi beeld van het artistieke, culturele, muzikale en sociale klimaat in de stad Groningen vanaf de jaren zestig tot midden jaren ’80 van de vorige eeuw.

Jan Loman | Stiller om de noord

Een film over beeldend kunstenaar Jan Loman (1918-2006) die tijdens een voettocht op Schiermonnikoog terugkijkt op de belangrijkste gebeurtenissen in zijn leven. Loman maakte geometrisch abstract werk.

Jo van Dijk | Eigenlijk schilder ik muziek

Poëtisch portret van de schilder/ beeldend kunstenaar Jo van Dijk (1931- 2000) Over zijn jeugd in Winschoten, zijn bestaan als barpianist en de ontwikkeling van zijn beeldend werk door de jaren heen. In navolging van de Winschoter kunstenaar Jaap Nanninga ontwikkelde Jo van Dijk een eigen herkenbare stijl van schilderen.

Mijn broer Arnold

Regisseur Piet Hein van der Hoek maakte een film over zijn ‘half’ broer Arnold Veeman, de componist/muzikant uit Kloosterburen. Een zoektocht naar de (muzikale) roots van deze Groninger Surinamer. Duur: 50 minuten. De DVD is niet onder auspiciën van Stichting Beeldlijn uitgebracht.