Nieuwe film over Gronings theatercircus

Filmmaakster Fleur Nonnekes is net afgestudeerd met een film over Groningen: ‘Kon Minder’. Dat is blijkbaar goed bevallen want ze gaat nu nog een film over Groningen maken en wel over ‘Karnivoale.’ Deze theatrale circusvoorstelling met o.a. Alina Kiers en Frank den Hollander reist samen met Stichting Vakland door de provincie. Het gaat over een […]

Filmmaakster Fleur Nonnekes is net afgestudeerd met een film over Groningen: ‘Kon Minder’. Dat is blijkbaar goed bevallen want ze gaat nu nog een film over Groningen maken en wel over ‘Karnivoale.’ Deze theatrale circusvoorstelling met o.a. Alina Kiers en Frank den Hollander reist samen met Stichting Vakland door de provincie. Het gaat over een circusfamilie die zich beraadt op haar toekomst. De voorstelling en het programma eromheen zijn bedoeld om met inwoners van de dorpen in gesprek te komen over hún toekomst. Wat willen mensen graag voor henzelf, hun omgeving en hun dorp?

BG’ers en humor
In de vorige film van Fleur Nonnekes kwamen heel wat bekende Groningers en bekende plekken voorbij. Ook in deze documentaire zal dat het geval zijn, zo worden er opnames gemaakt op de camping in ’t Zandt. Daarnaast komen vooral de Groningse humor en nuchterheid aan bod. De voorstellingen én de opnames starten in juni.

Crowdfunding: steun Fleur!

Fleur Nonnekes is samen met Stichting Beeldlijn een crowdfunding gestart om de film te kunnen maken. Je kunt o.a. kaartjes krijgen voor de première van de film, gesigneerde posters of foto’s of een filmvoorstelling bij je thuis of in je dorpshuis. Kijk op https://www.voordekunst.nl/projecten/17098-circus-karnivoale-een-groningse-docu om een bijdrage te doen.