Sleutelen aan een draaiende motor, in een nieuw expositie Wall House #2

Opening is zaterdag 9 juni | 21:00 - 17:00 uur. Voormalig stadsarchitect Maarten Schmitt geeft tijdens de opening een toelichting op de tentoonstelling.

Wall House #2 opent een nieuw expositie: Hoornse wijk in beeld, in samenwerking met de gemeente Groningen, De documentaire Sleutelen aan een draaiende motor, regie: Jasper Huizinga & Lotte Veltman is doorlopend te zien tijdens deze expositie.

Wall House #2 ligt aan de rand van de wijk Hoornse Meer in de stad Groningen. De tentoonstelling Hoornse wijk in beeld toont hoe deze wijk is opgebouwd, welke plannen vooraf gingen aan de uitvoering en benadrukt het unieke aspect van de wijk. Zo werden de oevers zo min mogelijk bebouwd om het water zo maximaal mogelijk te beleven.

Gerenommeerde architecten hebben bijgedragen aan het ontwerp van de wijk: Roelf Steenhuis/Mecanoo architecten, Karelse Van der Meer (nu De Zwarte Hond), Geurts en Schulze Architecten en Thomas Müller, die ook nauw betrokken was bij de bouw van Wall House #2.

Sleutelen aan een draaiende motor is de laatste film van Lotte Veltman en Jasper Huizinga (De Loods Mediaproducites) in de Beeldlijnserie Noordelijke Architecten. De Groninger stadsbouwmeester (van 1974-1998) Maarten Schmitt geeft zijn visie op de sterk van elkaar verschillende na-oorlogse uitbreidingswijken van de stad Groningen.

Regie: Jasper Huizinga & Lotte Veltman / 2017 / 27 minuten / Producent: Stichting Beeldlijn

Locatie: A. J. Lutulistraat 17, Groningen